תיקון צבע רכב – שקעים או שבבים ניתנים לתיקון

תיקון צבע לרכב

מאמר זה יעזור לך אם הצבע של המכונית שלך החל לצבוע אותו מחדש או אם אתה צריך לצבוע אותו מחדש, אך אינך בטוח מה ההכנה הנדרשת. ‏ אתה יכול לתקן את הצבע של המכונית שלך כדי להתאים אותו או לשחזר את הצבע המקורי שלו. הכנה היא הצעד הראשון בכל עבודת ציור. תהליך תיקון צבע לרכב מתחיל בהבנה כמה נזק נגרם. הצבע של הרכב שלך הוא לא גוש מונוליטי יחיד.

הוא מתחיל עם מעיל בסיס על גבי החלודה האלקטרו-פלסטית-וטו-מצופה-וטו מונע אלקטרו-פלסטיקה-וטו-מצופה שכבה, ואחריו את המעילים העליונים והאמצעיים, שמוסיפים את הפיגמנט הצבעוני. המעיל העליון, שמספק את האפקט הוויזואלי הטוב ביותר כמו גם הגנה על אולטרה סגול, מיושם למעלה. מעילים אלה ידועים גם כמעיל הברור. מעילים נקיים מיושמים בשכבות. השכבה האחרונה נקראת המעיל העליון או השכבה האחרונה. טכנאי הצבע יבדוק את כל שלוש השכבות כדי לוודא שהן ישרות ואין להן פגם.

ליקויים קטנים בדרך כלל ניתנים לתיקון בשכבה או שתיים יותר מאלה הרשומים לעיל. בחלק מהמכוניות יש בעיות חמורות יותר עם שריטות קטנות או שבבים וידרשו טכנאי תיקון צבע כדי לגעת בצבע כדי להחזיר את הרכב לזוהר המקורי שלו. כדי לגרום לרכב להיראות הכי טוב, עבודות צבע משמשות לתיקון פגמים קטנים.

מגע משמש גם כאשר עבודת צביעה שלא נראה נכון כבר נוסתה על ידי בעל הרכב. במקרים אלה, עבודת הצביעה שיושמה אולי הייתה כהה מדי או קלה מדי לצבע המקורי של הרכב. כיבוד מחדש של הרכב יחזיר אותו לצבעו המקורי.

ישנם מקרים שבהם מוסכים עשויים לייעץ נגד תיקון צבע המכונית. אם הצבע נסדק או נסדק, מומלץ לתקן בעיה זו במקום לנסות לשפץ את השבב. טכנאי המוסך יכול לספק ייעוץ לגבי הפתרון הטוב ביותר לתיקון השבב. עם זאת, אם הסדק או השבב מופיעים בעיקר באזור אחד של המכונית, כמו תא המטען, בדרך כלל ניתן לשפץ או לצבוע את האזור על ידי חנות DIY.

ישנם שני סוגים של תיקוני צבע לרכב: תיקון השריטות העמוקות או תיקון שריטות האור. תיקון השריטות העמוקות דורש שהטכנאי ימלא את השבב הגדול/שריטה עם פריימר ברור מבוסס שרף. לאחר שהשרף התייבש לחלוטין, הטכנאי יכול להחיל מעיל ברור ומסכה שחורה על השבב/שריטה. תהליך זה בדרך כלל לוקח אחת לשעתיים כדי לבצע. המעילים הברורים עוזרים להגן על צבע הרכב מנזק נוסף.

שריטות אור או שקעים יכולים להיות מתוקנים באותה מידה כמו שריטות עמוקות ומסכות עדיין יש ליישם. למעשה, אלא אם כן הרכב כבר צבוע באופן מקצועי וקיבל שכבת הגנה ברורה, זה עדיין אפשרי עבור שקעים או שריטות להופיע לפני שהיה להם את הזמן לגבש. טכנאי המוסך יחול על האזור הנגוע ואז יחליף ציפוי קל של צבע או צבע של ממיר חלודה כדי לתקן את השריטה. לאחר סיום זה נרפא, הוא/היא יכולה אז ליישם מחדש את הפריימר ולהחיל Lacquer גבוה, ברור לאזור המתוקן.

מוסכים אוטומטיים המתמחים בתיקון צבעי רכב יכולים לעזור גם בשבבים ובשקעים הנגרמים מתנאי מזג אוויר קיצוניים, כגון ברד או שלג. בדרך כלל ניתן לתקן שקעים מסוג זה באמצעות לוחות מורכבים מפלסטיק או אקריליק. בהתאם לחומרת הסדק או הסימן, הלקוח יכול גם להסיר את הפאנל הפגום (s) ולהחליפם בחדשים וקשים יותר. אם הנזק חמור מדי עבור לוחות חדשים, זה לעתים קרובות אופציה. פעמים רבות, תיקונים אלה הושלמו באתר במוסך האוטומטי.